Wojewoda pomorski Roman Zaborowski powołał Zespół do spraw Budowy Systemu Powiadamiania Ratunkowego. Do jego zadań należało będzie m.in. wypracowanie koncepcji w zakresie tworzenia Centrów Powiadamiania Ratunkowego, dyspozytorni oraz łączności Ratownictwa Medycznego. W trzecim kwartale bieżącego roku system powinien objąć swym zasięgiem region Trójmiasta. Szacuje się, że w pierwszym kwartale 2012 roku będzie on funkcjonował w całym województwie pomorskim. System powiadamiania ratunkowego ma zintegrować system ratowniczo – gaśniczy i system Państwowego Ratownictwa Medycznego oraz Policji. Powołany dziś zespół, na czele którego stanął Zbigniew Macczak – doradca wojewody pomorskiego do spraw systemu ratownictwa medycznego – ma również wypracować koncepcję sprawnego wdrażania funkcjonowania operatorów numeru alarmowego 112.
Kwestie lokalizacji Centrów Powiadamiania Ratunkowego, dyspozytorów oraz wyposażenie w nowoczesny sprzęt teleinformatyczny, to niektóre z zagadnień, którymi zajmował się będzie nowo powołany podmiot. Zespół będzie również forum współpracy służb zaangażowanych
w budowę systemu. W Centrach Powiadamiania Ratunkowego przyjmowane będą wszystkie zgłoszenia z numeru 112 oraz innych numerów alarmowych. Dzięki nowoczesnemu systemowi łączności i mapom cyfrowym, z których korzystać będą dyspozytorzy skróceniu ulegnie czas powiadamiania i dojazdu służb ratunkowych do miejsca zdarzenia, a tym samym zwiększy się bezpieczeństwo mieszkańców Pomorza.
W skład zespołu weszli m.in.: przedstawiciele Komendy Wojewódzkiej Policji, Państwowej Straży Pożarnej, Pomorskiego Oddziału Narodowego Funduszu Zdrowia oraz pracownicy Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego.